Pon - Ned: 00h - 24h

Lokalizacija:

Otvaranje kafića - Nekoliko saveta za uspešniji start

Otvaranje kafića - Nekoliko saveta za uspešniji start

Otvaranje kafića, poput drugih ugostiteljskih objekata, predstavlja pravi izazov za svakog preduzetnika. Ako razmišljate o otvaranju kafića, o konceptu, imenu i svim drugim stvarima koje prate ovaj proces, sigurni smo da će vam ovaj članak biti od male pomoći, da makar sagledate sve ono o čemu treba dobro promisliti i realizovati.

 

Vođenje uspešnog kafića može biti unosno i korisno, sve dok pažljivo istražujete i sledite jasno definisane korake. Bez detaljnog planiranja i znanja o tome gde i kako započeti svoj posao, stvari lako mogu da krenu u pogrešnom smeru.

 

  • Odredite koncept
  • Izaberite ime za svoj kafić
  • Napišite poslovni plan
  • Osigurajte finansiranje
  • Pronađite savršenu lokaciju
  • Nabavite dozvole i licence
  • Pronađite dobavljača pića
  • Osmisliti dizajn kafića
  • Kupite svu potrebnu opremu i pribor
  • Zaposlite pravo osoblje
  • Oglasite svoj kafić
  • Organizujte svečano otvaranje

 

Otvaranje kafića - Koncept

Kreativan deo pokretanja sopstvenog kafića je stvaranje koncepta i brenda. Koncept uključuje sve opšte ideje o tome kakav kafić želite otvoriti, a vaš brend je nešto više definisan i obuhvata identitet i misiju vašeg poslovanja.

 

Svaki detalj vašeg lokala treba da podrži vaš brend, od stila, usluge, do dekora i ambijenta. Pitanje koje treba sebi postaviti je kako želite da se ljudi osećaju kada uđu u vaš kafić?

 

Na primer:

 

  • Nepretenciozan lokalni kafić, sa udobnim kabinama i džuboksom klasičnih hitova, gde se ljudi mogu opustiti posle posla.
  • Kafić kao mesto gde gosti mogu da se zabave, poput flipera, pikada, bilijara i sl.
  • Raspoloženi martini bar sa neonskim svetlima i laganom muzikom, gde se gosti mogu osećati kao da su deo ekskluzivnog kluba.
  • Možda sofisticirani vinski bar sa modernim nameštajem i umetničkim delima na zidovima, gde će gosti gosti uživati u romantičnoj i opuštenoj atmosferi, uz čašu kavlitetnog vina i prikladnom zakuskom.

Izbor i ideja su na vama, shodno vašim afinitetima. Važno je samo da vaš koncept i brend budu u skladu sa demografskim podacima odabrane lokacije. Morate da nudite ono što se traži na datoj lokaciji i u njenoj bližoj okolini.

 

Naziv kafića

Odabir naziva za vaš kafić je veoma važna stvar, iako se čini da tako nešto u letu možete da odradite. Vaše ime mora da vas predstavi u najboljem mogućem svetlu. Ono treba da bude jedinstveno, pamtljivo i prilagoditi ga i samom dizajnu kafića.

Videćete da čak ni taj deo nije lako osmisliti.

Pazite, ljudi se vežu i za naziv, iz nekog razloga, pa ih to navede da svrate ili ne svrate baš kod vas.

 

Kada budete imali predstavu o tome kako bi ste želeli da nazovete svoj kafić, moraćete da se uverite da ga neko drugi već nije iskoristio. Brza Google pretraga bi tu mogla da vam pomogne, ali kako bi ste bili 100% sigurni proverite i u privrednom registru (APR).

 

Biznis plan

Poslovni plan je najvažnija komponenta otvaranja novog kafića. Uspeh ili neuspeh mogu zavisiti od snage poslovnog plana, pa se pobrinite da to uradite kako treba. Kada pišete poslovni plan, trebalo bi da uključite:

  • sveobuhvatan opis vašeg koncepta,
  • opis ciljnih gostiju/kupaca,
  • pregled menija i potencijalne cene,
  • što više finansijskih informacija (uključite detalje o vašem početnom kapitalu: koliko novca imate i odakle potiče), kao i procenu vašeg dugoročnog prihoda i rashoda,
  • informacije o tome kako planirate da plasirate svoj restoran na tržište,
  • detalji vašeg plana za zapošljavanje i obuku zaposlenih.

 

Još nešto, trebalo bi da osmislite i odeljak koji govori o tome kako planirate da se nosite sa pritiscima i problemima, sa kojima ćete se kao ugostitelj svakodnevno suočavati.

 

OSIGURAJTE BUDZET ZA OTVARANJE KAFIĆA

Nakon što napravite finansijsku projekciju, imaćete bolju predstavu o finansijama koje će vam trebati da ostvarite svoj san. Napravite listu svih troškova potrebnih za pokretanje kafića, potom dodajte troškove dnevnih operacija, uključujući troškove reprezentacije, plata, režije i kirije. Na taj način možete da prognozirate koliko novca će vam trebati da bi vaš kafić radio narednih godinu dana.

 

Odredite koliko novca morate da uložite u troškove pokretanja i koliko dodatnih sredstava će vam trebati. Na taj način dobijate jasnu računicu koja će vam biti vodilja kada je u pitanje otvaranje kafića.

 

LOKACIJA

Otvaranje kafića je ozbiljan poduhvat u svakom pogledu, a jedna od najvažnijih odluka koju će doneti u tom procesu je izbor prave lokacije. Možda ćete želeti da se postavite u prometnom delu grada, tržnom centru ili pak nadomak grada, ko zna! Pri odabiru lokacije za vaš novi kafić, sledeće karakteristike su među najvažnijim:

  • Vidljivost i pristupačnost

Izaberite mesto koje mogu da vide oni koji se voze ili prolaze. Pored toga, razmislite da li postoji parking i lak pristup pešice i automobilom.

  • Demografija

Uverite se da se ciljno tržište vašeg kafića podudara sa demografskim karakteristikama područja.

  • Konkurencija

Ako imate konkurenciju u blizini to može i da vam pomogne u marketingu. Međutim, pametno je imati dovoljno udaljenosti od njih, da još uvek možete da garantujete solidan broj kupaca, koje neće lako odvući neko drugo, slično mesto.

Što se tiče izbora prostora, preporučujemo zakup. Omogućava vam veću fleksibilnost u slučaju da odlučite da proširite ugostiteljski objekat ili nešto drugo što bi vas navelo da menjate prostor.

Pre same realizacije zamišljenog enterijera, treba dobro proveriti da li lokal ispunjava sve minimalne tehničke potrebe ugostiteljskog objekta koji želite. 

 

DOBAVLJAČI

Budući da većina papira još nije gotova, vreme je da se pozabavite pićem i napravite listu „želja“ žestokih pića, piva ili vina koje želite da imate u svom kafiću. Možda ste već imali na umu svoj izbor, ali svakako istražite da vidite šta je popularno u toj oblasti. 

Koncept vašeg lokala će uticati na ovu odluku, posebno ako ćete se specijalizovati za jednu vrstu alkohola, poput zanatskog piva ili neke posebne vrste vina. 

 

DIZAJN

Imate lokal, kafu, piće i opremu. Sada vam treba brend, dizajn!

Ovo je zabavan deo otvaranja kafića, jer vam omogućava da budete kreativni i da istinski istražite ideje o tome kako želite da vaš kafić izgleda i kakvo iskustvo želite da vaši klijenti imaju, kada pijuckaju, recimo, cappuccino u vašem kafiću.

Što god da izaberete, dizajn će morati da se sprovede u svaki aspekt kafića, uključujući i spoljašnje oznake i dekor. Ako idete ka tome da vaš kafić bude drugačiji, to će vam možda dati prednost, posebno u odnosu na one velike. Neka vaš naglasak bude na personalizaciji i kvalitetu onoga što nudite, jer je to jači adut od svake masovne i komercijelne ponude.

Biti drugačiji znači gostu ponuditi neko novo iskustvo, drugačije od ostalih lokala, što podrazumeva određene vrste kafe koje nisu dostupne u okolnim kafićima, tematski uređen enterijer, zanimljive šoljice itd.

 

UGOSTITELJSKA OPREMA

Da biste mogli da poslužujete pića, kafić mora da se opremi osnovnom opremom:

Vitrine za pića - Ovi hladnjaci sa šipkama pružaju prostor za sve boce i limenke koje će vam trebati. Idealno bi bilo da vam hladnjak za flaše stoji ispod šanka, tako da mu barmeni mogu brzo pristupiti.

Mašine za led - Trebaće vam mnogo leda, pa samim tim i pouzdana mašina za proizvodnju velike količine leda tokom smene.

Kante za led - Jednom kada ledomat napravi led, moraćete da ga odložite na mesto pogodno za vaše barmene. Ispod šipke posude za led nalaze se ispod šanka, tako da vaše osoblje može lako pristupiti ledu za koktele i mešana pića.

Blender za bar - Trebaće vam pouzdani blender za komercijalne svrhe, za pravljenje popularnih mešanih pića, poput daikuirisa ili margarita. Potražite model sa poklopcem kako biste smanjili buku prilikom mešanja.

Točilice za pivo – Ne štedite ovde. Pivo je kvarljiva, a veoma tražena roba, da tako kažemo i ljubitelju piva će vam zameriti ako ga recimo ne poslužite na odgovarajućoj temperaturi i sl. Ovde biste možda trebali da razmislite o kupovini novih točilica za pivo, a razlika, u odnosu na polovne, kojih je na tržištu veoma mnogo, je u tome što znate tačno koliko su i pod kojim uslovima radile i kako su održavane. Zamka je upravo u tome da svako od nas želi da uštedi, ali ima opreme na kojoj ne treba štedeti.

Sitan inventar – čaše - Ovde takođe ne treba da štedite, već da u šanku imate prikladne čaše za sve prilike i svakodnevnu upotrebu, modernog dizajna i lake za pranje, da dobro leže u ruci i pojačavaju aromu i ukus svakog pića koje služite u njima.

Pored opreme za barove, moraćete da se opskrbite i ostalim osnovnim potrebama bara. Obavezno imajte odgovarajuću staklenu posudu za posluživanje pića. U zavisnosti od vašeg menija, možda će vam trebati ukrasi, sastojci za piće i mešavine koktela. Za gornji deo šanka trebaće vam koktel salvete, podmetači i mešalice i još dosta toga.

Tu je naravno i aparat za kafu, koji će da radi non-stop, stoga oprezno sa kupovinom. U velikom broju slučajeva, ulaganje, pre svega u kvalitetnu opremu je garancija za dug opstanak na tržištu. 

 

PROGRAM ZA KAFIĆ - SKY POS

Otvaranje kafića zahteva od vas i posedovanje odgovarajuće tehnologije. Ova tehnologija igra važnu ulogu u poslovanju i softver za ugostiteljstvo je neophodan elemenat svakoga ko ulazi u ovu priču. U poslovanju kafića konkurencija je velika i jaka, a ključ uspeha leži u usluzi koju pružate svojim gostima. Neophodno je da otvorite svoja vrata što većem broju gostiju koji će dobiti brzu i efikasnu uslugu.

Sky POS softver za kafiće će vam pomoći da ostvarite ovaj cilj i da zadovoljite sve vaše potrebe i potrebe vaših klijenata.

SKY POS program za kafiće je efikasan proizvod i nudi ono što je svakom poslodavcu najpotrebnije:

  • Jednostavnu upotrebu
  • Brzinu
  • Efikasnost

 

Zapošljavajte polako

Različite vrste lokala mogu imati različite potrebe za kadrovima. 

Najbolji način da dobijete kvalitetno osoblje konobare, šankere, menadžere i ostalo)  jeste definisanje kulture radnog mesta od samog početka. Pored razgovora i zapošljavanja, obavezno napravite i promišljen program obuke koji ocrtava jasna očekivanja.

Bez obzira na to koliko je neko dobar na intervjuu, ne znate koliko se dobro uklapa, dok ne krene sa radom. 

Zapošljavajte lagano. Za početak angažujte neophodno osoblje, pa polako, kako posao bude rastao, javljaće se potreba i novim ljudima, pa shodno tome i zapošljavajte.

Na vama je da osigurate vaše goste, u svakom trenutku, dok uživaju i sve dok ne napuste vaš bar, a vaši zaposleni igraju glavnu ulogu u tome.

 

Marketing

Na dan otvaranja, želite da ljudi “nagrnu” u vaš kafić i da su uzbuđeni zbog njegovog otvaranja. Tu nastupa kritični korak oglašavanja i marketinga. Evo nekoliko saveta koje možete koristiti za informisanje potencijalnih kupaca o svom poslu i stvaranje tzv. „ushićenja“ povodom otvaranja:

 

Kreirajte web sajt

Izgradnja veb sajta za vaš kafić je od ključne važnosti, naročito u današnje vreme kada su svi i sve na Internetu. Mnogi će istražiti vaš kafić na webu, pre posete, tako da bi ste trebali da date ključne informacije na web sajtu, jer se možda baš tu odluče da posete vaš kafić.

Gledajte da web sajt bude u skladu sa dizajnom i pričom smaog lokala.

 

Koristite društvene mreže 

O ovome ne moramo detaljno da pišemo, jer mislimo da je svima jasno zašto je vašan ovaj korak, naročito za ugostitelje. 

Još jedan način da dosegnete potencijalne kupce je stvaranje naloga na platformama društvenih mreža kao što je Facebook, Tvitter i Instagram. Na tim mestima objavljujete, informišete i oglašavate svoje poslovanje, kafić, događaje i sl.

Otvaranje kafića je velika stvar i oglasite to gde god možete.

Na društvenim mrežama su vaši potencijlani gosti, morate da im se obratite i komunicirate svakodnevno sa njima, kako bi ste stekli njihovu naklonost i želju da dođu u vaš kafić. Želja mora da se stvara i podstiče, a danas je to putem društvenih mreža…slikama i videima.

 

Google My Business 

Registrujte se i otvorite nalog Google My Business - besplatna usluga koja osigurava da se podaci o vašem poslovanju prikazuju u Google pretragama i na Google mapama. Obavezno navedite što više informacija, uključujući web sajt, radno vreme, fotografije i meni.

 

Loyalty program

Po uzoru na najbolje svetske restorane i ugostiteljske objekte, uvedite sopstveni Loyalty program kartica u nameri da nagradite svoje stalne goste i prijatelje restorana. Darujte poklone, svi ih vole i omogućite popuste na posetu ili nešto slično. Na ovaj način ćete se bolje upoznati sa svojim gostima što će vam dati bolji uvid u to šta da menjate, ponudite svojim gostima. 

Na kraju ove priče, a početku vaše, sledi i svečano otvaranje vašeg kafića.

Ukoliko ste sve prethodne korake uspešno odradili, sve što vam ostaje jeste da se prepustite svom poslu i gostima i pružite im nezaboravno iskustvo.

Srećno.