Zašto restoran treba da ima online prodavnicu
Svaki restoran treba da ima svoju online prodavnicu
Ugostitelji se danas nalaze pred velikom dilemom.
S jedne strane, svesni su da nema uspešnog poslovanja bez online komponente biznisa.
Sa druge - opterećuju ih provizije posrednika odnosno vlasnika web platformi preko kojih se realizuje prodaja. Te provizije mogu biti toliko visoke da ugostiteljima skoro ništa ne ostane od zarade.
Kao logičan odgovor na ovu situaciju, sve češće se javlja opredeljenje ugostitelja da formiraju sopstvenu online prodavnicu. Primenom takvog scenarija, kompletna zarada od online poslovanja ide ugostitelju i pri tom on može potpuno samostalno da kreira svoju cenovnu politiku i ponudu. Znači, biznis model koji podrazumeva da restoran ima svoju online prodavnicu, omogućava sve prednosti online poslovanja, a minimizira troškove koji prate takav vid usluge. Pojasnićemo konkretno.
Zašto svaki restoran treba da ima svoju online prodavnicu? Zato što kompletna zarada ostaje vama.
Glavni benefit je ekonomske prirode. Ukratko: ko radi preko tuđih platformi, mora posredniku da plati procenat (često između 25% i 30%) posredniku. Ko ima svoju ponudu na sajtu - zadržava svu zaradu za sebe. I tako za svaku online porudžbinu. Kad saberete mesečno sve takve porudžbine, lako ćete uvideti da uopšte nije reč o maloj cifri.
Ovo je najčešće samo po sebi dovoljna motivacija za ugostitelje da pokrenu sopstvenu online prodavnicu. Jeste dodatno angažovanje, ali se i zarada eksponencijalno uvećava.
Ostale prednosti sopstvene online prodavnice
Povećanje zarade nije jedini benefit koji vam pruža samostalna online prodavnica. Pokušaćemo da pojasnimo na konkretnim stvarima.
Sami kreirate svoju ponudu
U vašoj sopstvenoj online prodavnici, možete mnogo detaljnije i obimnije da prezentujete svoju ponudu. Jedino ograničenje je vaša mašta i umešnost. Možete, po vašoj želji, neki deo asortimana posebno da istaknete, opisi su mnogo detaljniji i konkretniji. Slike sami uređujete, bez limita i ograničenja. I sve to možete menjati u svakom trenutku i to potpuno samostalno. Čak i više puta dnevno - ako vi to želite. Nije baš tako kada idete preko posrednika.
Vaša cenovna politika zavisi samo od vas
Kada koristite posredničku platformu, vi morate na vašu kalkulaciju prodajne cene za artikle da dodate maržu posrednika. Ako želite da ostanete cenovno konkurentni, pitanje je da li ima prostora za vašu zaradu? Možete vi podići cenu, ali niko neće kupovati artikle koji su skuplji od konkurencije.
Kada kreirate svoju online prodavnicu, automatski stičete preduslove da svoj asortiman ponudite po značajno konkurentnijim finansijskim uslovima. I to vaši klijenti brzo prepoznaju. Samim tim se brzo i preorijentišu na vaš sajt, umesto da idu na platformu kurirske službe.
A tek ako im na sajtu ponudite neke specijalne popuste, dnevne, sezonske ili neke druge akcije…
Nema potrebe za dodatnim angažovanjem resursa
Često restorani sarađuju sa više kurirskih službi. One, naravno, koriste različite platforme. To podrazumeva poseban hardver za svaku od njih. E sad, zamislite da sarađujete sa tri i više kurirskih službi. Bukvalno vam treba jedan čovek po smeni koji će samo to da radi (prijem, praćenje i realizacija porudžbina, plus gomila pozadinskih obaveza koja prati ovakav način poslovanja).
U scenariju kada imate vašu prodavnicu, za očekivati je da najveći deo online poslovanja ona preuzme na sebe, pa samim tim i da se bitno pojednostave pozadinski procesi.
Integracija online prodavnice u vaš program za ugostiteljstvo
Ako je vaša online prodavnica integrisana sa softverom koji inače koristite za poslovanje objekta - imate dobitnu kombinaciju. Baš dobar primer za sve ovo je kombinacija IT rešenja koju nudi Sky POS. Naime, ako ste korisnik Sky POS-a, potpuno lagano i bez mnogo muka možete oformiti svoju online prodavnicu. Pored toga, postoje i aplikacija za mobilne telefone Sky Order (Android i IOS varijanta) koja se može skinuti iz prodavnica aplikacija. Korisnicima omogućava veoma brz i lak način porudžbina, a za vas to može biti potpuno novi kanal prodaje asortimana. I sve to možete veoma lako napuniti vašim podacima (slike, cene, opisi...) koristeći Sky Office aplikaciju. I sve to međusobno funkcioniše bez greške, po istim principima i istom logikom, što u mnogome olakšava operativni rad.
Dodatno, primenom ovakvog rešenja, obezbeđuje se maksimalna automatizacija procesa. Sve se odvija bez potrebe za naknadnim angažovanjem bilo koga, a kompletna online prodaja je inkorporirana u klasično poslovanje. Svi izveštaji, pregledi, računi ili bilo koji drugi podaci su sastavni deo šire slike poslovanja objekta i savršeno se uklapaju tačno gde treba. Ovo značajno olakšava pozadinske procese i samo rukovođenje kompletnim objektom.
Imate uvid u svoje klijente
Ako za postavljanje svoje prodavnice koristite kvalitetan softver (poput Sky ROS-a), imaćete mogućnost da omogućite personalizaciju klijenata. Time vi stičete jasan uvid u zahteve i navike konkretnog klijenta, a on može ostvariti neki popust kao redovan i lojalan klijent. Ovo se pokazalo kao izuzetno cenjeno od strane mušterija.
Dodatno, jasno ćete imati uvid i analitiku u kompletne online porudžbine. Ovo stvara idealne preduslove za rukovođenje celim procesima (vođenje zaliha, pravovremena trebovanja, raspored personala i sl.).
Direktan marketinški kontakt sa klijentima
Personalizacija klijenata otvara mogućnost direktnog marketinga. Konkretno, to znači da se možete direktno obratiti svojim klijentima (mejlom, porukom…) kada god treba da promovišete neku vama bitnu stvar. Da li je to neki popust, akcija ili neki događaj, nebitno je. Znajte da svaka mušterija voli taj način personalizovanog obraćanja, jer time iskazujete dužno poštovanje. Zato su efekti takve marketing kampanje uvek više nego dobri.
Još ako vaš softver podržava funkcionalnost uvođenja lojaliti programa. To je dobitna kombinacija. Svako voli da dobija neku vrstu popusta, na vama je samo da osmislite dobitnu kombinaciju.
Potpuna kontrola nad ponudom i cenovnom politikom
U svakom trenutku, samo od vas zavisi kada će se primeniti korigovani cenovnik. Takođe, možete menjati svoju ponudu kad god vi smatrate za potrebnim. Sve se završava veoma brzo i jednostavno, bez potrebe za usaglašavanjem sa posrednikom. Možete, potpuno samostalno, menjati i slike i opis i detalje i…
Nezavisnost i sigurnost u poslovanju
Da se razumemo, saradnja sa posrednicima ima svoju poslovnu logiku i opravdnost. Dobra vest je da ona ne isključuje mogućnost, da veći deo porudžbina ide preko vaše online prodavnice. Time vi dugoročno smanjujete potencijalne poslovne rizike i činite svoj biznis daleko otpornijim na eventualne poremećaje na tržištu.
Treba da znate da i sami posrednici nemaju istu politiku (čitaj proviziju) prema svim restoranima. Ako su svesni da vi imate zdravu alternativu, vaši kapaciteti za pregovore su značajno veći.
Preduslovi za formiranje online prodavnice
Osnovni preduslov je da imate svoj sajt, odnosno mesto na internetu gde ćete postaviti svoju online prodavnicu.
Da bi napravili online prodavnicu, pored sajta, potreban vam je i softver koji omogućava kreiranje online prodavnice.
Na sreću, na tržištu već postoji dosta rešenja u te svrhe. Već smo objašnjavali da je i Sky POS kao jedan od lidera na tržištu ugostiteljskog softvera, prepoznao ove savremene trendove i kreirao sopstveno rešenje za pokretanje online prodavnice.
To rešenje se zove Sky ROS.
Sky ROS - vodeće rešenje za formiranje sopstvene online prodavnice
Cilj je bio napraviti takav alat, da prosečan ugostitelj može brzo i lako da rukovodi svojom online prodavnicom. Jednostavno, Sky ROS je napravljen tako da vas vrlo intuitivno i logički vodi kroz ceo proces, a vaše je samo da osmislite i unesete podatke o vašoj ponudu. Sky ROS ne zahteva od ugostitelja da bude IT stručnjak, već samo dobar poznavalac asortimana koji se nudi. On u sebi sublimira sve prednosti online prodavnice i pruža vam potpunu nezavisnost od posrednika. Zašto i važi za trenutno jedno od najoptimalnijih rešenja na tržištu.
Više o Sky ROS-u smo pisali u tekstu Platforma za online poručivanje hrane. Ipak, ako imate bilo kakve dileme, pitanja, sugestije, slobodno nas kontaktirajte. Biće nam zadovoljstvo da zajednički prođemo sve aspekte i sagledamo potencijale za pokretanje vaše online prodavnice.
Bosna i Hercegovina
Engleski
Slovenia