Pon - Ned: 00h - 24h

Lokalizacija:

Brendiranje restorana

Brendiranje restorana

Brendiranje restorana je danas preduslov za uspeh


Brendiranje je proces stvaranja prepoznatljivog identiteta i pozitivnog utiska o vašem restoranu u svesti ljudi koji su vaša ciljna grupa. To je proces koji zahteva i stručnost i vreme. Krajnji cilj je da se vaš lokal percipira u glavama ljudi kao dobro i lepo mesto za obedovanje. Zato ćemo se potruditi da vam sve u vezi brendiranja restorana objasnimo u nastavku teksta.

Novo digitalno doba, donelo je sa sobom i činjenicu da je svako od nas izložen velikoj količini reklama. Moćni algoritmi se zaista trude da prepoznaju i predvide vaša interesovanja i potrebe. U skladu sa tim vam serviraju reklame i predloge. Uključujući i dobra mesta za jelo. E sad, pravo je pitanje kako se u tom mnoštvu izdvojiti od konkurencije i učiniti vaš restoran poznatom i prepoznatljivom. Najefikasniji odgovor na ovo pitanje je upravo brendiranje restorana.

Pre nego što krenete u brendiranje restorana

Nije tajna da ugostiteljsko poslovanje često zahteva permanentno angažovanje najodgovornijih. Dakle, ako niste spremni da date sto posto sebe na tom projektu, bolje je i da ne ulazite u tu priču. 

Sa druge strane, retko koji biznis će vam pružiti takvu priliku da se ostvarite u kreativnom, poslovnom i finansijskom smislu. Ako vaš restoran postane uspešan, benefiti su ogromni u svakom smislu te reči. Problem je u tome što ne završe sve ugostiteljske priče happy end-om. Da biste uspeli, morate gostima da ponudite nešto novo, drugačije, bolje od već postojeće ponude. Drugim rečima vaš restoran mora se izdvojiti od konkurencije u glavama ljudi. To znači da se istinski morate posvetiti njegovom brendiranju i da imate drugačiji koncept od konkurencije.

Od koncepta zavisi i brendiranja restorana

U vašoj okolini sasvim sigurno u ovom trenutku već postoji značajna ponuda restorana. Zato je pravo pitanje - zašto neko da se opredeli da dođe baš u vaš restoran? Šta to vi možete ponuditi konceptualno bolje, drugačije, jedinstveno? Ako nemate odgovore na ova pitanja - razmislite još jednom o celom projektu.

Kada definišete koncept vašeg restorana, onda vam to postaje ideja vodilja koja prožima sve dalje neophodne korake. Nije isto da li otvarate ekskluzivni restoran, vege varijantu, riblji restoran, porodični restoran sa igraonicom… U skladu sa tim ćete kreirati ponudu, daćete ime restoranu, urediti enterijer, napraviti logo, definisati ciljnu grupu gostiju i još mnogo toga.

Najvažniji činioci brendiranja restorana

Već smo napomenuli da je brendiranje restorana složen proces. Nije lako postići da se u glavama ljudi iskristališe vaš brend kao sinonim za hedonizam i kvalitet. Na sreću, postoje konkretni činioci brendiranja koje u mnogome pomažu da se taj proces uspešno okonča. Navešćemo najvažnije:


Ime restorana

Ime restorana mora biti jedinstveno, upečatljivo i u skladu sa opštim konceptom (nije pametno da etno restoran nazovete Pariz ili tako nešto). Potrudite se da nađete konekciju sa nečim što kod vaše ciljne grupe gostiju izaziva pozitivnu reakciju. Sa druge strane, jako je važno da ime bude karakteristično i da nedvosmisleno asocira baš na vaš lokal. Imajte na umu da je brendiranje proces koji zahteva i vremena i resursa, ali dobro izabrano ime objekta u mnogome može da olakša ceo taj proces.


Logo restorana kao vizuelni identitet

Logo restorana je takođe bitan. Pogotovu u današnje digitalno vreme kada se dobar deo marketinga i brendiranja zasniva na kratkim vizuelnim formama. Naravno da u njima mora da figurira vaš logo kao vrlo upečatljiv element. Ako uspete da ga učinite prepoznatljivim, uradićete pola posla vezano za brendiranje restorana.


WEB sajt i društvene mreže

Ovo su stvari koje se podrazumevaju u modernom poslovanju restorana. Vaš sajt mora da bude vizuelno upečatljiv i uvek ažuran. Slično je i sa profilima na društvenim mrežama. Jednostavno to su podrazumevani alati za pozicioniranje i brendiranje vašeg restorana. Najava koncerata, promocija, događaja, akcija - sve to morate podržati kroz digitalne kanale komunikacije sa korisnicima.


Uređenje enterijera i eksterijera

Ako otvarate restoran brze hrane, preporučuje se da enterijer bude sveden i moderan. Ako otvarate porodični ili ekskluzivni objekat - takva mora da bude i unutrašnjost. Svi detalji i spolja i unutra moraju biti u harmoniji sa opštim konceptom restorana.


Ambijent

Danas niko neće ostavi svoj novac u lokalu u kojem se ne oseća krajnje prijatno. Doći će jednom i… Jednostavno, ponuda je velika i svako želi da za svoj novac dobije što više hedonističkog doživljaja. To znači da se o svemu mora voditi računa. Od kako gost zakorači u vaš objekat, sve mora da bude po njegovoj meri. Zato je veoma važno da pravilno odredite ciljnu grupu gostiju i tome prilagodite ambijent u vašem lokalu. Recimo, mlađi posetioci vole opušteniju atmosferu, viši nivo međusobne interakcije, ne smeta im ni glasnija muzika (ako je po njihovom ukusu). Poslovni ljudi žele više privatnosti i intimniju atmosferu i za sve to su spremni i više da plate.

Ukratko, ono oko čega posebno treba da povedete računa je:

  • Muzika
  • Osvetljenje
  • Dekoracije
  • Estetika inventara i nameštaja
  • Izgled personala i kvalitetna usluga
  • Automatizacija usluge i poslovanja (program za ugostiteljstvo, POS terminali, ordermani...)
  • Brendiran i moderan dizajn Menija, uniformi, ambalaže, galanterije

Sve pobrojano mora da bude prilagođeno vašoj ciljnoj grupi gostiju, sa neskrivenom namerom da ih tako privučete i učinite redovnim gostima.

Smernice za digitalno brendiranje restorana

U savremenim uslovima poslovanja, ugostiteljski objekat se mora podržati marketinški. Tu se pre svega misli na digitalni marketing. Znači, morate biti permanentno prisutni na društvenim mrežama. Nije tajna da su mnogo uspešniji objekti koji imaju proaktivnu ulogu na mrežama. U prevodu, treba da organizujete razne vrste dešavanja, akcije, promocije i da sve to podržite kroz razne digitalne kanale marketinga. Ako stalno privlačite pažnju vaše klijentele, velika je verovatnoća da ćete od njih napraviti stalne mušterije. A upravo to je baza uspešnog poslovanja jednog restorana. Krajnji cilj je da ti moćni algoritmi koji se kriju iza društvenih mreža, krenu da forsiraju baš vaš objekat svakome za koga procene da je potencijalni gost.

Kvalitet usluge kao deo vašeg brenda

Standard današnjeg poslovanja je da kvalitet usluge bude na visokom nivou. I tu nema kompromisa. Svako igranje sa kvalitetom ponude i usluge može lako srušiti sav uloženi trud u brendiranje restorana. Znači, sam kvalitet usluge nije nešto što direktno pomaže brendiranju, ali loša usluga može i te kako da ga ugrozi. Jako je teško promeniti negativnu sliku o vašem objektu kada se ona već formira u glavama gostiju. Zato je bolje izbeći takav scenario.

Iskoristite sve prednosti savremenih tehnologija

Današnji gosti zahtevaju visok nivo usluge. U to svakako spada i korišćenje naprednih tehnologija u smislu brze i komforne usluge. Programi za ugostiteljstvo su standard u današnjem poslovanju, ali i njih ima jako puno na tržištu. Možete izabrati i neke sa manjom paletom funkcionalnosti, ali je svakako naša preporuka da izaberete neki program koji vas neće limitirati sutra u poslovanju.

U sklopu brendiranja vašeg restorana, uklapa se i da vizija da vaše osoblje bude opremljeno modernim uređajima koji mogu brzo i pouzdano da usluže goste. Bilo da je reč o procesu naručivanja ili naplate, podrazumeva se da gostima pružite kvalitetnu uslugu zasnovanu na modernim tehnologijama. Konkretno, danas je moguće da kompletan digitalni meni bude dostupan gostima na njihovim telefonima, da gosti samostalno izvrše kompletno poručivanje bez učestvovanja konobara, da se naplata završava brzo i efikasno kod samog stola gostiju i još puno toga. Ovo ne samo da ostavlja utisak kvaliteta vašeg objekta, već vam značajno automatizuje i ubrzava procese u restoranu. O uštedama kroz povećanu efikasnost i produktivnost personala i da ne govorimo.
Danas je najteže i najskuplje angažovanje kvalitetne radne snage, pa ako tu iskoračite u smislu automatizacije, benefiti po poslovanje biće veliki.
Samo je potrebno da vaš program za ugostiteljstvo podržava sve te napredne opcije.
Pogledajte zašto Sky POS važi za jednog od lidera u domenu programa za ugostiteljstvo i kako je rešio sve te izazove.

Iskustvo gostiju je jako bitno

Obratite pažnju na povratne reakcije gostiju. Analizirajte njihove utiske, često se tu pojavi nešto što vam je uistinu promaklo. Ispravite sve što oni primete da može bolje. Obavezno nađite način da se zahvalite gostima čiji je komentar za vas bio koristan. Naravno, pod uslovom da to nije bila anonimna konstatacija.

Zaključak

Brendiranje restorana je veoma važno i složeno. Sada vam je sigurno jasnije da taj proces zahteva dosta truda i vremena, ali i da je to neophodan deo vašeg poslovanja. Drugim rečima, brendiranjem restorana možete napraviti odlučujuću razliku između vašeg objekta i konkurencije. Zato se posvetite tom procesu sa dužnom pažnjom i resursima.