Kako povećati prihod u ugostiteljstvu tokom novogodišnjih praznika
Kako da od novogodišnjih praznika napravite uspešnu biznis priču
Savremeni život ne pruža previše prilika za opuštanje. Brz tempo, stres i velike količine obaveza postali su svakodnevnica gotovo svih nas. Sve to neminovno ostavlja traga i iziskuje neku vrstu ventila i predaha makar s vremena na vreme.
Zato ogroman broj ljudi doček Nove godine vidi kao idealnu priliku da najzad sebi da malo oduška i ujedno započne novo poglavlje svog života na veseo i lep način.
U to praznično i euforično vreme, ljudi su spremni i više da plate, samo da se provedu dobro i istinski opuste. To znači da današnji gosti žele kompletan užitak. Odavno više nije bitna samo hrana ili piće, već kompletan užitak i neka nova i drugačija priča. Uz malo kreativnosti i truda, lako ćete osmisliti nešto tako i na najbolji način poslovno iskoristiti predstojeće praznike.
Ovaj tekst upravo ima za cilj da vam pomogne u tome.
Sigurni smo da su mnogi od vas već dobrano upoznati sa obavezama i mogućnostima vezanim za organizaciju dočeka Nove godine, ali nikad nije na odmet proveriti svoja znanja i iskustva.
Ketering
Nikome se ne mili da 31. decembra sprema hranu. Praznično raspoloženje je već tu, mnogi se uveliko spremaju za doček i poslednje o čemu razmišljaju je spremanje hrane. Ipak, i tog dana treba nešto pojesti i ketering se sam po sebi nameće kao optimalno rešenje. Ako imate kapacitete i već spremate brda hrane za predstojeći doček, zašto ne biste deo asortimana plasirali kroz ketering uslugu?
Razmislite o poslovnoj varijanti da ljudima koji su kod vas rezervisali doček Nove godine ponudite ketering za vreme prazničnih dana po povoljnijim uslovima.
Inače je dobar ketering sve popularniji na našim prostorima, tako da o tome vredi razmišljati kao biznis prilici i van novogodišnjih termina.
Organizujte korporativne dočeke Nove godine - pre 31. decembra
Gotovo sve firme organizuju kolektivni doček Nove godine u vikend terminima koji prethode Novoj godini. To je sjajna prilika za vas. Organizujte takve dočeke u što većem broju. Najbolje je ako neka velika firma hoće da zakupi ceo lokal, ali nemojte bežati ni od varijante da više manjih firmi organizuju doček zajedno u vašem objektu. Bilo koja varijanta, doneće vam solidnu zaradu i pružiti priliku da se kompletan personal uigra za samu najluđu noć.
Organizujte reprizu dočeka
Na našim prostorima - uvek ima razloga za slavlje. Jednostavno, nekada kafane, a danas restorani i kafići su duboko utkani u način života ljudi sa ovih prostora.
Zato ne čudi da je postala praksa, pogotovu kod mlađe populacije, da se organizuje i repriza dočeka. Uz korektnu ponudu, nećete imati previše problema da maksimalno ispunite svoje kapacitete. Ovde je situacija malo drugačija u smislu da se gosti uglavnom organizuju po manjim grupama, ali je suština ista.
Morate da povedete računa o stanju zaliha, jer je to period kada dobavljači ne rade. Obezbedite na vreme dovoljne količine svega kako bi izbegli neprijatne situacije.
Sa tog aspekta, kroz organizovanje reprize dočeka i adekvatnom politikom cena (akcijama) možete izbalansirati stanje u svom magacinu.
Iskoračite van svog lokala
Ako imate mogućnosti za to, organizujte neko vozilo ili punkt gde ćete prodavati svoj asortiman i van objekta. Recimo, nije retka praksa u svetu da se nakon same ponoći masovno izlazi na glavna šetališta i čestita Nova godina. U urbanim sredinama, to i kod nas postaje sve češća praksa. Idealno bi bilo da i vi budete tamo sa svojom ponudom pića ili hrane.
Ovo zahteva dodatno angažovanje sa vaše strane, ali su benefiti značajni i na poslovnom i na marketinškom planu.
Budite drugačiji - organizujte tematski doček Nove godine
U našem okruženju još uvek nije preveliki izazov napuniti lokal za Novu godinu. Ipak, ako želite da profilišete svoju klijentelu i priuštite nešto drugačije, organizujte tematski doček. Da li će to biti maskenbal, da li će tema biti lude 80-te, neka serija, film, knjiga ili neka druga vrsta ekskluzive, zavisi od ciljne grupe na koju računate. Važno je da enterijer, dekor i eventualni rekviziti budu u skladu sa temom. Ovo izmeštanje iz realnosti često ima neverovatan pozitivni efekat na raspoloženje gostiju.
Neka Nova godina započne opuštajućim brančom
Kako je dobro započeti Novu godinu organizovanim brančom. Taj pozitivni duh slavlja i bezbrižnosti je idealan za početak Nove godine. Ujedno to je dobra prilika da se razmene utisci od sinoć, čestita Nova godina kome nismo, a pri tom počinjemo Novu godinu onako kako i treba - opušteno i sa dozom glamura.
Naravno da će svima dobro doći ovakva ležerna kombinacija viđanja i obedovanja. Pogotovu mamurnima od sinoć, jer kad čovek malo da se opusti ako ne za najluđu noć.
Organizujte degustaciju
Nova godina je tradicionalno vezana za šampanjac. Zašto ne biste onda organizovali degustaciju šampanjca za doček? Takav potez definitivno će naići na dobar prijem kod gostiju, a to je ključ ka stvaranju stalne klijentele. Napravite jasnu kalkulaciju i shvatite to kao marketinško ulaganje u vaš brend.
Naravno da možete organizovati i degustacije hrane, drugih vrsta pića ili napitaka. Svi koji dolaze na doček očekuju dobar provod i uživanje, a degustacije se savršeno uklapaju u to. Ako gostima takvo iskustvo ostane u najprijatnijem sećanju - rado će želeti da ga ponove.
Priredite iznenađenja za sve goste
Svi, ali baš svi vole neku vrstu pozitivnog iznenađenja. Pri tom nije primarna finansijska vrednost poklona, već pažnja i osećaj uvaženosti i iznenađenja. Budite kreativni i ne robujte materijalnim stvarima. Često karaoke veče ume da preraste u nezaboravno iskustvo koje se pamti. Pokloni iznenađenja, lutrije, vatromet, besplatno piće u ponoć... Samo je mašta granica.
Produžite Happy hour na celu noć
Jedno od iznenađenja može biti i vaša odluka da za određena pića produžite akciju Happy hour na Happy Night. Ili možete to objaviti i unapred marketinški podržati. Napravite jasnu predikciju i sigurno će efekat biti pozitivan. U svakom slučaju, ovakav pristup je u praksi pokazao svoje pozitivne efekte na poslovanje objekata i u periodu koji sledi nakon Nove godine.
Istu filozofiju možete primeniti i na hranu, ali se morate logistički dobro pripremiti za to. Niko ne voli neprijatna iznenađenja u novogodišnjoj noći tipa - nemamo više.
Forsirajte lokalno ili bar domaće
Sve više na aktuelnosti dobija trend lokal poslovanja. Povežite se sa lokalnim proizvođačima hrane i pića, angažujte lokalni bend i svesno to naglasite kao komparativnu prednost. Duh saradnje na lokalnom nivou, obično izaziva svest o razvoju lokalne zajednice i pozitivno deluje na ljude.
Za ovakve vrste događaja, u najvećem broju slučajeva vaša ciljna grupa su ljudi iz lokalne zajednice, pa je shodno tome sasvim logično i da se marketinški oslonite na lokalne medije. Naravno, ne zanemarujte i digitalne kanale komunikacija i marketinga.
Zahvalite se gostima
Nemojte stati posle samog dočeka. Ako je to ikako moguće, zahvalite se svim gostima na poverenju da baš kod vas dočekaju Novu godinu. Iskoristite priliku da im poželite sve najbolje u Novoj godini i ponudite neki lojaliti program ili ekskluzivni popust prilikom sledeće posete. Ovakav način negovanja klijentele u praksi se pokazao kao jako koristan.
Možete napraviti i neku neopterećujuću mini anketu o utiscima i zadovoljstvu dočekom. Te informacije vam mogu jasno ukazati na to šta treba da korigujete, a šta treba da još jače forsirate u sledećim sličnim prilikama.
A tu je i pravoslavna Nova godina
Taman kad svi praznici prođu, na red dolazi pravoslavna Nova godina. Tog 13. januara uveče Novu godinu ne obeležavaju samo vernici, već većina ljudi želi da sebi priušti nešto drugačije veče od običnog. Naravno da nije euforija kao 31. decembra, ali na našim prostorima to i nije potrebno.
Ono što je karakteristično za proslavu pravoslavne Nove godine jeste da je sutradan obično radan dan i da to u dobroj meri limitira i goste i lokale. Takođe, sve veći broj ljudi posti do Božića, pa je ovo prilika da sebi priušte tradicionalnu kuhinju.
Praznici nam stižu!
Nadam se da smo vam ovim tekstom bar malo pomogli u osmišljavanju i pripremi dočeka Nove godine. Poenta je da, gledano sa biznis strane, maksimalno iskoristite period prazničnog raspoloženja i euforije, ali i da gostima priuštite nešto novo, bolje, drugačije. Svaki iskorak u tom smeru, verujte, biće nagrađen i u kasnijem poslovanju vašeg objekta. Zato samo napred!
SREĆNA NOVA GODINA!