Pon - Ned: 00h - 24h

Lokalizacija:

Ček liste u ugostiteljstvu

Ček liste u ugostiteljstvu

ČEK LISTE U UGOSTITELJSTVU: JEDNOSTAVNO A MOĆNO REŠENJE! 


Ček liste u ugostiteljstvu postoje odavno. One vam služe da, u moru obaveza, ne previdite neke poslove i time nanesete štetu sebi i svom poslovanju. 

Takođe, one su lako - a efikasno sredstvo, da se uvede red i evidencija u obavljanju redovnih aktivnosti. Toliko su se pokazale korisnim, da su u primeni već mnogo godina, bez suštinski velikih promena.

Same ček liste po svojoj formi mogu biti različite. Navešćemo samo glavne:

  • operativne ček liste - predstavljaju personalnu evidenciju obavljenih poslova

  • organizacione ček liste - definiši kad i šta treba uraditi

  • segmentne ček liste - se odnose na konkretne delove objekta (kuhinja, toaleti, magacini...)

  • namenske ček liste - predstavljaju usko definisane ček liste za pojedinu vrstu uređaja, opreme...

 

Operativne ček liste za redovno održavanje higijene objekta, uređaja i opreme

Glavna svrha ovih ček listi jeste uvesti jasnu evidenciju ko je i kada nešto uradio (ili nije). Najčešće se primenjuju u održavanju higijene svih delova ugostiteljskog objekta. Ne navode se konkretne aktivnosti, već je poenta ko je i kada očistio i dezinfikovao recimo sanitarne čvorove.

Svuda gde je neophodan visok nivo higijene i čistoće, insistira se na ovim listama kako bi se sprečile neke teže posledice po poslovanje. Pogotovu su osetljivi sanitarni čvorovi i kuhinja, gde se primenjuju najrigorozniji standardi čišćenja i održavanja. Kiksevi u tim segmentima su nedozvoljeni i zato se posebna pažnja obraća na procedure održavanja higijene. 

Ček liste koje služe za evidenciju ko je i kada nešto čistio (a ko kontrolisao), su elementarni deo te priče.

Navešćemo nekoliko najčešćih primera:

 

Organizacione ček liste za redovno održavanje higijene objekta, uređaja i opreme

Ovakve liste u sebi sadrže popis poslova i vremenske okvire za njih (dnevne, nedeljne, mesečne...). Svrha im je da se ne zaborave neki zadaci i time degradira opšti nivo usluge vašeg objekta. Namenjene su pre svega organizatorima poslova, ali služe i celom personalu kao neka vrsta podsetnika.

Navešćemo neke primere koje možete primeniti kao polazno rešenje za vaše ugostiteljske objekte. Svesni smo da je svaki lokal priča za sebe, ali su poslovi manje više univerzalni. U skladu sa svojom organizacijom poslova, prilagodite ček liste svojim potrebama.

 

Segmentne ček liste u ugostiteljstvu

Ovakve liste su obično vezane za veće ugostiteljske objekte. One su usko fokusirane na poslove koji se obavljaju u pojedinim delovima objekta (recimo sala za goste, kuhinja, toaleti, magacini, pomoćne prostorije...). Podrazumeva se da je tome prilagođena i organizacija poslovnih procesa (pomoćno osoblje u kuhinji održava higijenu kuhinje i opreme, toalete čisti drugi deo personala i sl).

U zavisnosti od veličine lokala i broja personala, realni scenariji u praksi mogu biti veoma različiti. Ipak, ono što je univerzalno, morate primeniti takvu organizaciju da svakome bude savršeno jasno šta se od njega očekuje. Naravno, potrebna je i evidencija urađenog posla. 

U te svrhe, najbolje je kreirati ček liste po delovima objekta. Znači, akcenat nije na vrsti posla, već na konkretnom delu lokala. Podrazumeva se da personal zna šta sve treba uraditi u tom delu objekta za koji su zaduženi.

Primere ćemo navesti ovde:


Namenske ček liste u ugostiteljskim objektima

Već smo napomenuli da se u ugostiteljstvu zahteva primena vrlo rigoroznih sanitarnih standarda i higijene. Ovo se posebno odnosi na pojedinu vrstu uređaja i opreme kojom se ta hrana priprema. Zato se insistira na detaljnom čišćenju i pranju određenih uređaja i opreme. Sve to, naravno, zahteva i preciznu evidenciju o tome šta je i kada urađeno. Što nas opet dovodi do ček listi, samo specijalizovanih za pojedine uređaje, opremu...

 

Ček liste za IT opremu u ugostiteljstvu

Danas ne postoji ni jedan iole ozbiljniji ugostiteljski, maloprodajni, pekarski objekat koji ne bazira svoje poslovanje na primeni programa i IT opreme. Takva okruženja nisu idealna za rad tako osetljivih uređaja. Zato je pre svega vlasnicima u interesu da se s vremena na vreme stavi akcenat i na održavanje IT opreme. Teško je definisati vremenske okvire i potrebne akcije, jer su oni direktno vezani za kvalitet i tip opreme koje ste nabavili, kao i za konkretno radno okruženje. Važno je da imate svest da i ta oprema zahteva neku vrstu preventivnog i higijenskog održavanja.

Postoji IT oprema koja je baš napravljena da funkcioniše u takvim okruženjima i ona je robusnija od klasične (nemojte kriviti računar koji je napravljen da radi u kancelariji, što u kafiću nije izdržao ni godinu dana). Cena je za nijansu viša, ali izdržljivost i trajnost ne mogu da se uporede. Izbor na tržištu je veliki. Recimo, pogledajte našu ponudu POS opreme - biće vam sve jasno.

Obratite pažnju i na uslove garancije. Svakako je savet da se pre kupovine IT opreme i programa dobro raspitate pod kojim uslovima garancija važi (obično je to napisano najsitnijim slovima). 

Uvek imajte na umu da je za vlasnika ugostiteljskog objekta najskuplja oprema - oprema koja se često kvari i koja ne radi kako očekujete. Najskuplje je da vaš biznis stane zbog nekog uređaja. Zato je naš savet da uvek nabavite opremu koja je baš i napravljena za rad u ugostiteljskim uslovima. Ipak, pošto je otkaz IT opreme uvek moguć scenario, raspitajte se kod IT dobavljača da li i pod kojim uslovima, obezbeđuje zamensku opremu. Za Sky POS znamo da većinu opreme kupljene kod nas obezbeđujemo zamensku opremu u roku od 24h.

Moderne ček liste kao poslovni podsetnici

U savremenom poslovanju, pritisnuti brojnim obavezama i značajnom dinamikom, ugostitelji sve više pribegavaju korišćenju raznih vrsta podsetnika u formi ček listi. Nije važno da li je to popis administrativnih poslova, knjigovodstvenih obaveza, faktura, spiskova za nabavku... - uvek postoji neki rokovnik pun raznih stavki.

Jednostavno se svako od nas sve više oslanja na neke ček liste. Pogotovu u elektronskom obliku. Savremena IT rešenja u vidu raznih softvera su nam donela tu mogućnost, nudeći pri tome još mnogo novih funkcionalnosti gratis (podsetnik, zakazivanje sastanaka, delegiranje obaveza, pravljenje planova...). Biznismenima novog kova ovakav digitalni način funkcionisanja je potpuno prirodan i blizak. Onima drugima je vreme da se prilagode, jer će se teško točak automatizacije poslovanja vratiti unazad.

Zaključak

Ček liste neće uneti revoluciju, ali će njihova primena puno pomoći u uspostavljanju pozitivne prakse u vašem poslovanju. Ili još bolje, možemo reći i kontra: bez njih - teško ćete efikasno uspostaviti iole kvalitetan način kontrole i evidencije svakodnevnih obaveza i aktivnosti. A bez toga nema ni očekivanog zadovoljstva gostiju, što se može direktno odraziti na vaše poslovanje.