Kako izabrati najbolji POS sistem za poslovanje?

Većina ljudi kada čuje izraz POS razmišlja o kasi za transakcije sa kupcima. Međutim, POS sistem je mnogo više od toga: može da vam pomogne da povećate prodaju, poboljšate iskustvo gostiju, ali vam pomaže i u donošenju važnih i pravih odluka.
Kada tražite najbolji POS sistem, važno je da shvatite koje vrste alata su vam potrebne za pokretanje i razvoj poslovanja, jer dobar, tj.odgovarajući POS sistem ili softver, pomoći će vam da se efikasnije brinete o svojoj administraciji, tj. o svom poslovanju i da ga vodite na pravi način.
POS sistem za vaš bizinis zavisiće od više faktora, a ponajviše od toga šta prodajte, koju vrstu usluge nudite , kao i od vrste, veličine i tempa vašeg restorana, kafića, picerije i sl. Jedna pekara sigurno ima drugačije potrebe i način poslovanja od kafića, kao što i manji lokal, kafić, picerija drugačije posluje od većeg i veoma posećnog restorana ili kluba.
Naravno, za mnoga manja poslovanja, presudan faktor su troškovi (početni i tekući), bezbednost, PCI usaglašenost i upotrebljivost.
Sve u svemu, izbor je na vama, a mi ćemo se potruditi da vam, ovim tekstom, pomognemo u pronalaženju i odabiru odgovarajućeg POS sistema.
Šta je POS sistem?
POS sistem je mesto gde vaši prodavci brzo i efiksno mogu da izvrše prodaju tj. naplatu usluga i dobara.
POS sistem se sastoji od računara na kome je instaliran specijalizovani program za izdavanje fiskalnih i drugih računa, bar kod čitača, RFID čitača, fiskalnih i termo štampača, kao i raznih drugih perifernih urešaja (A4 štampača, digitalnih vagica...).
POS predstavlja sistem hardvera i softvera koji zajedno rade na poslovima i transakcijama u okviru maloprodajnih i ugostiteljskih objekata i omogućava vam da naznačite prodaju i prihvatite plaćanja. To je nešto poput „smart kase“ i može se raščlaniti na tri osnovne komponente:
Hardver
POS hardver vam omogućava prihvatanje plaćanja. Budite sigurni da on prihvata sve oblike plaćanja, uključujući gotovinu, kreditne kartice (naročito čip kartice) i mobilno plaćanje. Osim toga, vaš POS sistem bi takođe trebalo da štampa potvrde, skenira bar kodove i izdaje fiskalne račune kao i slipove za porudžbine u ugostiteljskim objektima.
Softver
POS softver je poput komandnog centra. Na osnovnom nivou, POS sistem omogućava korisnicima da prate promet, gotovinski tok, inventar hrane, jednostavno rečeno - pojednostavljuje knjigovodstvo, a tu je još mnoštvo korisnih alata, kao što su: izveštavanje o prodaji, upravljanje zalihama i još mnogo toga.
Plaćanja
POS sistemi se takođe brinu o usmeravanju sredstava na vaš bankovni račun nakon svake prodaje. Pravi POS omogući će da zabeležite svaku prodaju i pomaže vam da pojednostavite dugotrajne administrativne zadatke.
Kada vam je potreban POS sistem?
Ako želite da prihvatite plaćanje kreditnim i debitnim karticama i da, uz to, imate pojednostavljen sistem za praćenje prodaje, verovatno bi bilo poželjeno da investirate u POS sistem.
Ako nemate solidan sistem za elektronsku evidenciju prodaje, teško je imati tačan uvid u ono čime se bavite. U osnovi, što više podataka imate o svom poslovanju, veća je mogućnost da donesete odgovarajuće odluke. POS sistem čini vaše poslovanje legitimnijim, što je posebno važno ako ste tek na startu.
Važni faktori koje treba uzeti u obzir pri izboru POS sistema su:
· Početni troškovi podešavanja (vreme i novac)
· Troškovi obrade plaćanja (npr.% Od prodaje + naknada po transakciji)
· Ostale mesečne naknade za obradu (npr. Naknada za PCI saglasnost, naknada za povraćaj troškova)
· Troškovi opreme / iznamljivanje
· Naknade za POS softver
· Usklađenost sa PCI (tj. Kako obrađujete plaćanja, povezujete svoje sisteme i sigurno upravljate podacima klijenata)
· Nivo mobilnosti
· Funkcije POS softvera (npr. Fakture, mogućnost sigurnog čuvanja podataka o klijentima, upravljanje zalihama, programi lojalnosti kupaca i dr.),
· Podrška
U osnovi, postoje dve vrste poslovanja kojima je potreban sistem prodaje. To su maloprodaje i ugostiteljska preduzeća kao što su kafići, restorani i sl.
POS sistem za maloprodaju
Ako imate maloprodaju, verovatno vam je potreban maloprodajni POS sistem koji nudi upravljanje zalihama i može da se poveže na skener bar koda i štampač računa.
Programi za maloprodaju su kompletna informaciona-softverska poslovna rešenja za rad maloprodajnih objekata, koji podržavaju rad sa fiskalnim štampačima i kasama na prodajnim mestima (POS). Program za maloprodaju standardno podržava rad sa više objekata i pristup sa udaljene lokacije preko interneta, i alternativno daju mogućnost integraciju sa ostalim POS uređajima (čitači, skeneri,vage..).
Naše maloprodajno rešenje SKY POS radi sve ovo i još više. Sky POS program za maloprodaje namenjem je trgovinskim preduzećima i preduzetnicima.
Program je projektovan za trgovce sa željom da pojednostave svoje poslovanje do najveće moguće mere i rutinske zadatke prepuste računaru.
Budite brzi i precizni u svom poslu, a sa Sky POS programom za maloprodaje to je i moguće.
Na šta treba obratiti pažnju pri odabiru maloprodajnog POS sistema i šta vam je kod njega neophodno u startu:
· Brže i kvalitetnije pružanje usluga
· Savremen i moderan način rada
· Prodaja i izdavanje računa preko računara
· Pregled kompletnog poslovanja
· Kontrola zaposlenih
· Praćenje zaliha i prometa u realnom vremenu
· Udaljeni pristup sa bilo koje lokacije u okviru i van objekta
· Pregledi i evidencije računa
· i dr.
Neophodno je da budete brzi i precizni u svom poslu, a uz SKY POS softver to je i moguće.
POS sistem za kafiće i restorane
Kafići i restorani jedinstveni su u svom poslovanju i zahtevaju brojne specijalizovane funkcije na prodajnim mestima. Bez obzira da li posedujete mali bar ili upravljate elitnim ugostiteljskim objektom, pravi POS sistem prodaje može vam itekako pomoći i pospešiti poslovanje – cilj je što efikasnije poslovanje.
Dobro dizajnirani POS sistemi za kafiće i restorane imaju mogućnost:
· izdavanja računa jednim klikom,
· touch screen optimizacija za lako kucanje artikala,
· brzog logovanja u program (RFID kartice),
· rada sa grafičkim stolovima,
· lakog preuzimanja stolova od drugog konobara,
· jednostavne primene Loyalty sistema,
· rada sa turama i brzim stolovima,
· brzog izdavanja gotovinskog računa,
· automatskog zatvaranja radnog dana.
Sa našim Sky POS programom za restorane i kafiće, možete lako da uskladite prodaju gotovine i pratite isplate, tako da zatvaranje na kraju postane jednostavna rutina.
SKY POS sistem sve ovo radi. Namenski je kreiran kako bi obezbedio jednostavan, efikasan i brz način rada u sigurnijoj i boljoj organizaciji poslovanja:
- za sve tipove restorana i kafića,
- jednostaan za upotrebu,
- brz,
- efikasan.
Za razliku od opštih POS sistema, Sky POS je prilagođen potrebama mesta kao što je vaše, osiguravajući vam sve pogodnosti navedene u ovom članku. POS softver na ovaj način postaje centralno mesto vašeg poslovanja.
POS sistem za pekare
Kao pekara, čak i uz savršenu mešavinu i ukusne užitke, vaš posao možda nije u procvatu. Razlog može biti vaš POS pekarski sistem. Implementacijom odgovarajućeg softvera za upravljanje pekarom, moći ćete da pružite bolju i efikasniju uslugu, svaki put kada vas kupci posete.
Ne samo da će se neprestano vraćati, već će i druge dovoditi sa sobom.
Najveći faktor u pravom sistemu prodaje pekarskih proizvoda je brzina. Tačnije, vašoj pekari potreban je sistem za naručivanje koji će kupce da obrađuje najbrže što može.
Pomoću POS sistema i aplikacije možete rukovati narudžbama korisnika na tabletu bez potrebe za pokretanjem napred i nazad u centralni registar.
Upravljanje zalihama je posebno važno za pekare, jer pečenje zahteva tako precizna merenja. Pomoću SKY POS aplikacije za pekare, efikasno možete pratiti sastojke. Svaka stavka može se uneti u bazu podataka, zajedno s jedinicom za merenje, troškovima, podacima o dobavljaču i još mnogo toga.
Odatle možete uneti količinu sastojaka koje svaki artikal koristi. Dakle, dok prodajete pecivo, zaliha sastojaka se u skladu s tim prilagođava. Uz ovaj mali softver za upravljanje pekarama na dohvat ruke, nikada nećete ponestati sastojaka.
SKY POS – All in One
Sve u svemu, ono za čim vi tragate je sistem sa fleksibilnim i snažnim funkcijama upravljanja celokupnim poslovanjem unutar ugostiteljskih objekata. Ulaganje u POS otvara mogućnosti za rast vašeg poslovanja, dajući vam uvidi koji su vam potrebni kako bi ste napredovali u svakom pogledu.
Pronalaženje najboljeg POS rešenja nije samo stvar pronalaska POS mašine - sposobne da podnese razne transakcije, već nešto mnogo više. Sa Sky POS softverom može postići mnogo, jer vam omogućava da kontrolišete svoje poslovanje na načine na koje ranije niste mogli.
Prijavite se još danas i isprobajte SKY POS besplatno > PRIJAVA - DEMO